Acknowledgments

The high scientific patterns of the Portuguese Journal of Behavioral and Social Research were only possible thanks to the dedication and effort of the reviewers and members of the editorial team that freely given their time and knowledge. The PJBSR thanks the dedication and effort in the review process.

It is with special gratitude that we honor the following reviewers and members of the Editorial Board for their contribution in reviewing the manuscripts submitted to the PJBSR.

 


2022

Acknowledgement to Reviewers:  https://doi.org/10.31211/rpics.2022.8.2.286


2021

Acknowledgement to Reviewers:  https://doi.org/10.31211/rpics.2021.7.2.241


2020

Acknowledgement to Reviewers: https://doi.org/10.31211/rpics.2020.6.2.193


2019

  • Alain Guy Marie Massart, Faculdade de Ciências do Desporto e Educação Física da Universidade de Coimbra, Portugal
  • Ana Bárbara Nazaré, Universidade Lusófona, Portugal
  • Ana Catarina Samorinha, Instituto de Saúde Pública da Universidade do Porto, Portugal
  • Ana Moura, Instituto de Saúde Pública da Universidade do Porto, Portugal
  • Bárbara Monteiro, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Carla Cerqueira, Universidade Lusófona do Porto, Portugal
  • Carlos Farate, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Cristina Maria Coimbra Vieira, Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade de Coimbra, Portugal
  • Daniel dos Santos Cardoso, Universidade Lusófona de Lisboa, Portugal
  • Débora Dalbosco Dell’Aglio, Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brasil
  • Elzbieta Malgorzata Bobrowicz Campos, Escola Superior de Enfermagem de Coimbra, Portugal
  • Fátima Regina Ney Matos, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Helena Maria Fernandes Grangeia, Instituto Universitário da Maia, Portugal
  • Inês Amaral, Faculdade de Letras da Universidade de Coimbra, Portugal
  • Iris de Lima Souza, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte, Brasil
  • José Carlos Mendes, INTELECTO - Psicologia e Investigação, Madeira, Portugal
  • José Carlos Rodrigues Gomes, Instituto Politécnico de Leiria, Portugal
  • Juliana Prates Santana, Universidade Federal da Bahia, Brasil
  • Julieta Azevedo, Faculdade de Medicina da Universidade de Coimbra, Portugal
  • Laura Susana Tavares Lemos, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Luís Manuel Loureiro, Escola Superior de Enfermagem de Coimbra, Portugal
  • Madalena Sofia Oliveira, Instituto Universitário de Ciências da Saúde - Cooperativa de Ensino Superior Politécnico e Universitário, Gandra, Portugal
  • Maria João de Castro Soares, Instituto de Psicologia Médica, Faculdade de Medicina, Universidade de Coimbra, Portugal
  • Mariana Vaz Pires Marques, Instituto de Psicologia Médica, Faculdade de Medicina, Universidade de Coimbra, Portugal
  • Marina Antunes Cunha, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Marina Prista Guerra, Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade do Porto, Portugal
  • Marlene Braz Rodrigues, Universidade Lusófona, Lisboa, Portugal
  • Olga Cecília Soares da Cunha, Universidade do Minho, Portugal
  • Paula Cristina Marques Martins, Universidade do Minho, Portugal
  • Ricardo Barroso, Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro, Portugal
  • Sandra Melo Dahia, Universidade do Estado do Amazonas, Brasil
  • Sílvia Andreia da Mota Gomes, Universidade do Minho, Portugal
  • Sónia Catarina Carvalho Simões, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Susana Isabel Vicente Ramos, Faculdade de Ciências do Desporto e Educação Física da Universidade de Coimbra, Portugal

2018

  • Alexandre Gomes da Silva, Coimbra Business School, ISCAC, Instituto Politécnico de Coimbra, Portugal
  • Albertina Lima de Oliveira, Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade de Coimbra, Portugal
  • Ana Paula Soares de Matos, Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade de Coimbra, Portugal
  • Carla Fonte, Universidade Fernando Pessoa, Portugal
  • Carla Reigada, Universidad de Navarra, Espanha
  • Fernanda Daniel, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Filipa Elvira Mucha Vieira, Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade de Coimbra, Portugal
  • Helena Espírito Santo, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Helena Maria Fernandes Grangeia, Instituto Universitário da Maia, Portugal
  • Isabel Maria Barbas dos Santos, Universidade de Aveiro, Portugal
  • José Carlos Mendes, INTELECTO - Psicologia e Investigação, Madeira, Portugal
  • Laura Susana Tavares Lemos, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Luiz Antonio Del Ciampo, Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo, Brasil
  • Manuel Luís Capelas, Instituto de Ciências da Saúde, Universidade Católica Portuguesa, Lisboa, Portugal
  • Margarida Maria Ferreira Diogo Dias, Universidade da Madeira, Portugal
  • Maria Joana Marta-Simões, Centro de Investigação do Núcleo de Estudos e Intervenção Cognitivo-Comportamental Universidade de Coimbra, Portugal
  • Maria João Rosa Gouveia, Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação, Universidade de Coimbra, Portugal
  • Maria João de Castro Soares, Instituto de Psicologia Médica, Faculdade de Medicina, Universidade de Coimbra, Portugal
  • Maria Regina Teixeira Ferreira Capelo, Universidade da Madeira, Portugal
  • Rita Francisco, Universidade Católica Portuguesa, Portugal
  • Roberta Frontini, Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade de Coimbra
  • Sara Oliveira, Centro de Investigação em Neuropsicologia e Intervenção Cognitivo-Comportamental Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade de Coimbra, Portugal
  • Sónia Guadalupe, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Sónia Catarina Carvalho Simões, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Susana Isabel Vicente Ramos, Faculdade de Ciências do Desporto e Educação Física da Universidade de Coimbra, Portugal

2017

  • Alexandra Fernandes Rodrigues Simões Martins, Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade de Coimbra, Portugal
  • Alexandre Gomes Silva, Coimbra Business School – ISCAC, Instituto Politécnico de Coimbra, Portugal
  • António Calha, Instituto Politécnico de Portalegre, Portugal
  • Cynthia de Freitas Melo, Universidade de Fortaleza, Brasil
  • Dulce Serra Simões, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Fernanda Bento Daniel, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Isabela Machado da Silva, Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brasil
  • José Carlos Gomes, Escola Superior de Saúde do Instituto Politécnico de Leiria, Portugal
  • Lucas Charão Brito, Universidade Federal de Santa Maria, Brasil
  • Luciana de Souza, Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brasil
  • Luísa Maria da Costa Andrade, Escola Superior de Enfermagem do Porto, Portugal
  • Margarida Ferreira, Faculdade de Desporto, Universidade do Porto, CIAFEL, Porto; Escola Superior de Saúde do Vale do Sousa e Vale do Ave, Departamento de Fisioterapia, Gandra e Vila Nova de Famalicão, Portugal
  • Maria José Rainho, Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro, Portugal
  • Michel Binet, Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
  • Pedro Augusto Lopes Ferreira, Faculdade de Economia da Universidade de Coimbra, Portugal
  • Sónia Catarina Carvalho Simões, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Susana Isabel Vicente Ramos, Faculdade de Ciências do Desporto e Educação Física da Universidade de Coimbra, Portugal
  • Thaysa Alessandra Viegas da Silva Calhau, Universidade de Lisboa, Portugal
  • Vanessa Sgnaolin, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Brasil

 


2016

  • António Canhão, Department of Psychiatry, University of Lausanne, Suíça
  • Berta Maia, Psicologia Médica, Fac. de Medicina, Universidade de Coimbra, Portugal
  • Carla Fonte, Universidade Fernando Pessoa, Portugal
  • Débora Dalbosco Dell’Aglio, Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brasil
  • Dulce Serra Simões, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Fernanda Daniel, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Filipa Daniela Correia Marques, Escola Superior de Educação, Instituto Politécnico de Coimbra, Portugal
  • Ilda Massano Cardoso, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Inês Torres Pena, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Laura Lemos, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Liliana Amorim, Escola de Ciências da Saúde, Universidade do Minho, Portugal
  • Luís Loureiro, Escola Superior de Enfermagem de Coimbra, Portugal
  • Margarida Pocinho, Escola Superior de Tecnologia da Saúde de Coimbra, Portugal
  • Maria Helena Reis Amaro da Luz, Instituto Superior Bissaya Barreto, Portugal
  • Mariana Marques, Psicologia Médica, Fac. de Medicina, Universidade de Coimbra/ Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Paula Cristina Marques Martins, Escola de Psicologia da Universidade do Minho, Portugal
  • Sónia Simões, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Susana Ramos, Fac. de Ciências do Desporto e Educação Física, Universidade de Coimbra, Portugal
  • Vasco Almeida, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal

 


2015                                                                                                                             

  • Alexandre Gomes Silva, Coimbra Business School – ISCAC, Instituto Politécnico de Coimbra, Portugal
  • Ana Allen Gomes, Universidade de Aveiro, Portugal
  • Ana Lúcia Faria, Madeira Interactive Technologies Institute, Portugal
  • António Godinho Fonseca, Fac. de Educação e Psicologia, Universidade Católica Portuguesa do Porto, Portugal
  • António Macedo Santos,Psicologia Médica, Fac. de Medicina da Universidade de Coimbra, Portugal
  • Daniela Pias Figueiredo, Universidade de Aveiro, Portugal
  • Fernanda Bento Daniel, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Guilherme Eustáquio Furtado, Faculdade de Ciências do Desporto e Educação Física da Universidade de Coimbra, Portugal
  • Helena Águeda Marujo, Instituto Superior de Ciências Sociais e Políticas da Universidade de Lisboa, Portugal
  • Helena Cruz Moreira, Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade de Coimbra, Portugal
  • Helena Espírito Santo, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Henrique Testa Vicente, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Hugo Sousa Câmara, Universidade da Madeira, Portugal
  • Luísa Pimentel, Escola Superior de Educação e Ciências Sociais do Instituto Politécnico de Leiria, Portugal
  • Margarida Gaspar de Matos, Fac. de Motricidade Humana da Universidade de Lisboa, Portugal
  • Maria do Rosário Pinheiro, Fac. de Psicologia e Ciências da Educação, Universidade de Coimbra, Portugal
  • Marina Antunes Cunha, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Mónica Abreu Sousa, Universidade de Aveiro, Portugal
  • São Luís Castro, Fac. de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade do Porto, Portugal
  • Sónia Carvalho Simões, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Sónia Guadalupe Abreu, Instituto Superior Miguel Torga, Portugal
  • Tânia Gaspar Santos, Universidade Lusíada, Portugal